Дарожны дазор

Роўнай і гладкай, а значыць, бяспечнай і камфортнай для руху павінна быць дарога. І не толькі тая, што звязвае вялікі горад з яшчэ большым. Нядаўна на самым высокім узроўні была пастаўлена задача больш увагі звярнуць на дарогі мясцовага значэння. 

Сёння ДРБУ-161 адказвае за належны стан 823 кіламетраў транспартных артэрый мясцовага значэння і 180 кіламетраў вуліц населеных пунктаў. Аб дарожнай сетцы раёна калектыў прадпрыемства клапоціцца круглы год. Між тым сезон асабліва напружанай працы прыходзіцца на восень і зіму. Каб не было збояў у рабоце, рыхтуюцца да яго загадзя.
Тры пескабазы ДРБУ-161 – у Шчучыне, Жалудку і Астрыне – размешчаны з улікам зоны абслугоўвання і сярэдняй дальнасці падвозу пясчана-салянай сумесі. Тут жа сканцэнтравана пагрузачная тэхніка і пескаразмеркавальныя машыны. У першую чаргу будуць пасыпаны і ачышчаны дарогі на маршруце аўтобусаў і тыя, дзе найбольш інтэнсіўны аўтамабільны рух. Між тым, падкрэсліваюць дарожнікі, яны ніколі не прамінаюць і менш “статусныя” дарогі, пад’язныя шляхі. Звярнуўшы з курсу, абавязкова дапамагаюць вызваліцца са снежнага палону ў выпадку складанай сітуацыі... 


З 1 лістапада ў ДРБУ-161 кругласутачна запрацуе дыспетчарская служба. Уся тэхніка аснашчана навігацыяй, што павышае эфектыўнасць работы.
Сёлета камфорт і бяспеку на зімовых дарогах будуць забяспечваць 8 адзінак ачышчальнай і 5 пасыпачнай тэхнікі на базе МАЗаў, 7 адзінак ачышчальнай тэхнікі на базе трактароў МТЗ, 4 аўтагрэйдары і 3 пагрузчыкі, ротарны снегаачышчальнік. Заключаны дагаворы са Шчучынскім ПМС, МПМК-166 і МПМК-167, рамзаводам: пры неабходнасці яны выдзяляюць дарожнікам свае “Амкадоры”, грэйдары і бульдозеры. На гэты зімовы сезон ужо нарыхтавана 4600 тон пясчана-салянай сумесі. Патрэбнасць у ёй – да 8000 тон, таму аб’ёмы яшчэ павялічацца.
– Зіма на тое і зіма, і мы павінны быць да яе гатовы, – сцвярджае начальнік ДРБУ-161 М.І. Сцельмашок. – Кожны – ад дыспетчара да механізатара і вадзіцеля – ведае, чым будзе заняты ў гэты асаблівы сезон. У калектыве шмат прафесіяналаў сваёй справы, адказных і вопытных спецыялістаў. Гэта вадзіцелі Аляксандр Часлававіч Швінто, Генадзій Леанідавіч Возны і Валерый Юзэфавіч Бекіш, грэйдарысты Віталій Тадэвушавіч Стубеда і Святаслаў Святаслававіч Скорб, машыністы пагрузчыка Станіслаў Генрыхавіч Комар і Іосіф Міхайлавіч Забароўскі, трактарысты Станіслаў Янавіч Барысевіч і Яўген Станіслававіч Руды, прараб Наталля Юр’еўна Смыслова і многія, многія іншыя. 


Штодзень у дарожны дазор на тэрыторыі раёна заступаюць і работнікі ЛДД-511 (лінейнай дарожнай дыстанцыі) ДЭУ-51 РУП “Гроднааўтадар”. У іх зоне абслугоўвання і адзін з участкаў – са 194-га па 225 кіламетр – трасы М6, якая хутка стане чатырохпалоснай магістраллю. Увогуле гэты калектыў адказвае за стан 135 кіламетраў дарог рэспубліканскага значэння, у прыватнасці, пэўных участкаў на такіх артэрыях, як дарогі Р51 Астрына – Шчучын – Ваўкавыск, Р141 Беліца – Жалудок – Ражанка, Р145 Гродна – Астрына – Радунь.
– У комплекс работ па ўтрыманні дарог уваходзіць прафіліроўка, абкошванне абочын і адкосаў, вырубка дрэў, якія нахіляліся над дарожным палатном, – тлумачыць начальнік участка І.А. Рабус. – Таксама мяняем і абнаўляем дарожныя знакі, абсталёўваем аўтобусныя прыпынкі, займаемся абуладкаваннем кюветаў і водаадводаў... А зімой наша галоўная задача – уборка дарог ад снегу. Не трэба казаць, наколькі важна своечасова выехаць і пасыпаць артэрыі жыцця пясчана-салянай сумессю ці соллю – у залежнасці ад тэмпературнага рэжыму. На гэтыя мэты ўжо нарыхтавана 1296 тон галіту (110 працэнтаў ад патрэбы) і 1630 тон ПСС, запасы якой яшчэ будзем папаўняць. Для работы ў зімовых умовах гатовы два МАЗы на 20 тон і чатыры – на 10 тон, адзін аўтагрэйдар, два пагрузчыкі “Амкадор”, 6 МТЗ-82. Акрамя гэтага, заключаем дагавор са Шчучынскім ПМС на выкарыстанне грэйдара, “Амкадора” і двух трактароў. Заўжды падстаўляюць плячо “Жалудоцкі агракомплекс”, філіял Гродзенскага племпрадпрыемства ў Гірдзеўцы і “Шчучынаграпрадукт”. Вельмі ўдзячны іх кіраўнікам за такую пазіцыю.


Калектыў ЛДД-511 невялікі – 30 чалавек. Заўважыла, пра многіх Іван Аляксандравіч гаворыць з асаблівым гонарам і цеплынёй. Кажа, што не кожны трактарыст ці механізатар гатовы карпець, каб давесці да ладу тэхніку, якая даўно з заводскага канвеера. А вось машыніст пагрузчыка “Амкадор” Мікалай Вацлававіч Вербаль з тых, каго цяжкасці не палохаюць, на дарожнай службе ён ужо многа год. А яго жонка Святлана Міхайлаўна падтрымлівае чысціню на 4-кіламетровым адрэзку шашы М6: прыбірае пляцоўку для адпачынку, абочыну, аўтобусны прыпынак. Вярнуўшыся са службы ў арміі, умацаваў сямейную каманду Вербаляў і сын Ігар: ён трактарыст. Дарэчы, дом гэтых працавітых людзей побач з дарогай – у Міцарах. 


З кагорты сумленных, адданых справе спецыялістаў брыгадзір дарожных работ Анатоль Васільевіч Язэпчык. Ён і з шуфляй умела завіхаецца, і зваршчык добры, і ямачны рамонт па тэхналогіі зробіць. Заўжды гатовы ў дарогу аўтамабіль адказнага і дысцыплінаванага Віктара Іванавіча Прыгодскага. Добрых слоў заслугоўваюць Аляксандр Анатольевіч Пляханаў і Яўген Эдуардавіч Новік: зімой яны – дыспетчары, а летняй парой – вартаўнікі. На падсыпцы зімовых дарог шчыруе механізатар Антон Іванавіч Герасімчык. Належны кантроль забяспечваюць майстар участка Павел Антонавіч Герасімчык і майстар дыстанцыі Р145 Іван Іванавіч Дашкевіч. Спраўная тэхніка – заслуга механіка Юрыя Віктаравіча Місюка...
– Падчас снегападаў і мяцеліц не лічымся з часам, – заўважае І.А. Рабус. – У дарожным дазоры кругласутачна. Разумеем, праезд павінен быць стопрацэнтны, асабліва па М6. 
Таццяна ПАЛУБЯТКА.
Фота Аляксандра КАСПЕРЧУКА.

Добавить комментарий

CAPTCHA
Этот вопрос задается для того, чтобы выяснить, являетесь ли Вы человеком или представляете из себя автоматическую спам-рассылку.
Fill in the blank.