В.Р. Навасардзян: “Інтарэсы спажыўцоў заўжды на першым месцы”

Спажывецкай кааперацыі Беларусі – 100 год. За векавую гісторыю кааператыўны рух даказаў сваю запатрабаванасць і жыццядзейнасць. У агульнай скарбонцы працоўных дасягненняў ёсць і важкі ўклад нашых землякоў. З якімі вынікамі падышлі да знакавай даты работнікі Шчучынскага філіяла Гродзенскага аблспажыўтаварыства, расказаў дырэктар гэтай арганізацыі Вануш Рубікавіч НАВАСАРДЗЯН.

– Вануш Рубікавіч, як сёння спажыў­кааперацыя раёна прадстаўлена ў сферы рынку тавараў і паслуг?
– Спажывецкая кааперацыя – шмат­профільная структура. У яе складзе рознічны гандаль – асноўны від дзейнасці, нарыхтоўчая галіна, грамадскае харчаванне, прамысловая вытворчасць. Усе гэтыя галіны цесна ўзаемазвязаны. Прамысловасць выпусціла – гандаль прадаў... Нарыхтоўшчыкі закупілі – гандаль прадаў... У сістэме спажывецкай кааперацыі раёна 90 магазінаў, 75 працэнтаў якіх на сяле, 12 аўтакрам – абслугоўваюць звыш 300 вёсак, 4 аб’екты грамадскага харчавання, нарыхтоўчыя пункты і прамысловыя прадпрыемствы.
Канешне, за апошні час гандлёвая сетка скарацілася – яшчэ 15 год назад толькі магазінаў было каля двух соцень, аднак якасць абслугоўвання насельніцтва не пацярпела. Усе змены на кааператыўным мерыдыяне – патрабаванне часу. Так, праведзеная аптымізацыя дазволіла ўкласці больш сродкаў у мадэрнізацыю аб’ектаў у горадзе і аграгарадках, што вывела іх на новы ўзровень гандлёвага сэрвісу. За апошнія тры гады быў пабудаваны ўніверсам на вуліцы Рудага, капітальна адрамантаваны магазіны ў Астрыне, Каменцы, Ражанцы. Штогод на ўмацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы – рамонт, набыццё сучаснага тэхналагічнага абсталявання, тэхнічную ўмацаванасць аб’ектаў выдаткоўваем 5-6 мільярдаў недэнамінаваных рублёў. А пік мадэрнізацыйных працэсаў прыйшоўся на 2015 год, калі горад рыхтаваўся да Дня беларускага пісьменства: тады на аб’екты гандлю і грамадскага харчавання накіравалі каля 20 мільярдаў. 
– У спажывецкай кааперацыі цяпер сур’ёзныя канкурэнты – буйныя гандлёвыя сеткі, прыватныя гандляры і рэстаратары. Якія крокі робіце для павышэння іміджу сваіх аб’ектаў?
– Не сакрэт, мы страцілі пэўную зону дзейнасці. Раней удзельная вага спажыўкааперацыі на рынку тавараў і паслуг раёна даходзіла да 35-37 працэнтаў, цяпер жа складае 29 працэнтаў. Канешне, калі адчыняе дзверы новы магазін, вобразна кажучы, пірог усё роўна падзеліцца. Але, каб канкурыраваць з сецевікамі і каб большая частка гэтага пірага засталася нам, патрэбна ўзважаная і гібкая цэнавая палітыка. Над гэтым і працуем, а яшчэ над пашырэннем асартыменту тавараў, павышэннем культуры абслугоўвання. Штомесяц на аўкцыённых пляцоўках нашых магазінаў прадстаўлена да 40 пазіцый тавару. Дамаўляемся аб прадастаўленні зніжак з вытворцамі, змяншаем гандлёвыя надбаўкі – і рознічныя цэны захоўваюць прывабнасць для пакупніка. Прадаём тавары ў крэдыт. Укараняюцца і дысконтныя праграмы. Зноў жа па сістэме франчайзінгу адкрылі магазін “Марк Формэль”. Прапрацоўваем пытанне аб адкрыцці ў Шчучыне яшчэ аднаго магазіна з фірменным брэндам – “ОМА”, дзе шчучынцы змогуць набыць танны тавар. Адным словам, для спажыўкааперацыі раёна інтарэсы пакупнікоў па-ранейшаму на першым месцы.
Сёлета, развіваючы гандлёвую сетку, робім акцэнт на мадэрнізацыю і рэканструкцыю дзеючых аб’ектаў, аўтаматызацыю тэхналагічных працэсаў, укараненне прагрэсіўных метадаў продажу, набыццё новых аўтакрам для абслугоўвання сельскага насельніцтва. 
– Сёння спажывецкая кааперацыя з’яўляецца інструментам у рэалізацыі сацыяльна-эканамічнай палітыкі, найперш у сельскай мясцовасці...
– Нашы гандлёвыя арганізацыі ў сельскіх населеных пунктах – асноўная крыніца жыццезабеспячэння насельніцтва. Ніводная вёска без абслугоўвання не застаецца. Калі за апошні час і закрылі адзін-два магазіны, то толькі таму, што яны свой рэсурс выпрацавалі. Каля трох дзясяткаў крам знаходзяцца ў населеных пунктах з невялікай колькасцю жыхароў. Не сакрэт, многія з іх нерэнтабельныя, але нават іх стараемся захоўваць. Выконваем і даручэнне Прэзідэнта забяспечыць стопрацэнтнае абслугоўванне аўтакрамамі вёсак, дзе адсутнічаюць стацыянарныя гандлёвыя кропкі. Даязджаем і да населеных пунктаў, дзе засталося па 2-3 жыхары, такіх як Вугольнікі, Місюкоўшчына, Шніпкі і іншыя. А самы дальні пункт нашага клопату – прыгранічная вёска Пяцюлеўцы. У аўтакрамах шырокі асартымент прадуктаў харчавання, тут ажыццяўляюць прыём заказаў, у тым ліку на буйнагабарытныя тавары з наступнай дастаўкай пакупніку. Летам іх маршрут пралягае і праз дачныя масівы.
Таксама, каб павысіць тавараабарот, развіваем сезонны, святочны і выязны гандаль. Каля 10 нашых гандлёвых кропак ёсць на рынках Гродна. Заваёўваем і сталічнага пакупніка.
– Вануш Рубікавіч, як выглядае сёння настольніца-самабранка грамадскага харчавання?
– Застаюцца запатрабаванымі і аб’екты грамадскага харчавання ў горадзе – рэстаран “Шчучын” і кафэ “Залаты бераг”, і на сяле – кафэ ў Жалудку і Васілішках. Дарэчы, пасля мадэрнізацыі наш рэстаран мае ці не самы дастойны выгляд сярод аналагічных аб’ектаў спажыўкааперацыі вобласці: тут надзвычай прыгожа і камфортна. Кулінарным талентам здзіўляюць майстры-повары, кліентаў прывабліваюць акцыі і разнастайнае меню. Шчучынцы з задавальненнем адзначаюць тут памятныя даты, ладзяць сямейныя ўрачыстасці. Развіваем і прыдарожны сэрвіс: на трасе М6 карыстаецца попытам аднайменнае кафэ з кругласутачным графікам работы.
– Ці спраўляецца раённая спажыў­кааперацыя з задачай купіць усё тое, што сельскі жыхар вырасціў і жадае прадаць?
– У 10 нарыхтоўчых пунктах прымаем практычна ўсе віды прадукцыі – ад другасных рэсурсаў, прадукцыі земляробства і жывёлагадоўлі да дзікаросаў і грыбоў. Актыўна працуюць і чатыры раз’язныя нарыхтоўшчыкі. Выручанае вяскоўцамі за дары садоў і агародаў – істотная прыбаўка ў сямейны бюджэт. Да таго ж, прапаноўваючы людзям – патэнцыяльным здатчыкам – супрацоўніцтва на ўзаемавыгадных умовах, мы дапамагаем у рашэнні надзённай праблемы глыбінкі – занятасці людзей. 
Цесныя стасункі ўстаноўлены з фермерамі Шчучынскага, Лідскага і Мастоўскага раёнаў. З мінулага года вырашчаная і закупленая ў фермерскіх гаспадарках прадукцыя там і захоўваецца, і пастаўляецца ў гандлёвую сетку па меры патрэбы. Такая практыка сябе апраўдала: страты меншыя, якасць агародніны і садавіны належная.
Дарэчы, ад дзейнасці нарыхтоўчага сектара, а таксама прамысловай галіны (а гэта чатыры цэхі – паўфабрыкатаў, забойны, рыбны і швейны) – самы важкі ўнёсак у фінансавую скарбонку філіяла. Да прыкладу, у мінулым годзе мы мадэрнізавалі жывёлазабойны цэх. Цяпер ён адпавядае ўсім санітарным і ветэрынарным нормам. У выніку аб’ёмы вытворчасці ўзраслі практычна ў два разы. Будзем працягваць пачатае, каб са сваёй прадукцыяй выйсці на расійскі рынак. 
У рэчышчы часу працуюць і іншыя вытворчыя падраздзяленні. Адным словам, увесь калектыў пастараўся, каб да юбілею і прафесійнага свята наш філіял прыйшоў са станоўчымі рэзультатамі.
– Дастойна пройдзены беларускай спажыўкааперацыяй стогадовы шлях – гэта заслуга людзей, у тым ліку і шчучынскіх кааператараў...
– І іх імёны назаўжды застануцца ў слаўным летапісе роднай арганізацыі. Гэта прадстаўнікі розных пакаленняў, прафесій і пасад, але ўсе яны вызначаюцца выключнай працавітасцю і адказным стаўленнем да сваіх абавязкаў. Гонар нашага філіяла – А.Л. Смірноў, М.А. Бузюк, Н.А. Яцкевіч, Г.Ф. Дзятчык, Н.П. Шаўчэнка, Ф.В. Кахновіч, Т.П. Кухарчык, З.Г. Паталета. Заслужаны аўтарытэт маюць М.Я. Мармыш, Ж.У. Ткачук, І.Д. Пекар, В.І. Крышаловіч, І.І. Куцэйка, Р.В. Карпук, А.С. Галецкая, Г.І. Тарасевіч, Л.У. Асененка і многія іншыя іх калегі. Хачу шчыра падзякаваць усім ветэранам, цяперашнім работнікам за дастойны ўклад у агульную справу, плённую працу і вернасць прафесіі, клопат аб павышэнні іміджу спажыўкааперацыі. Жадаю вам, шаноўныя калегі, моцнага здароўя, шчасця і ўсіх зямных даброт.
Інтэрв’ю правяла Таццяна ПАЛУБЯТКА.
Фота аўтара.

Голосов пока нет

Добавить комментарий

CAPTCHA
Этот вопрос задается для того, чтобы выяснить, являетесь ли Вы человеком или представляете из себя автоматическую спам-рассылку.
Введите ответ (Fill in the blank)